خبرها

رشد شفلر در آخر سال 2020


گروه شفلر با وجود کاهش مداوم درآمد 10.4 درصدی ارز ، شرایط بحرانی را به خوبی پشت سر می گذارد
تنوع با سه بخش و چهار منطقه باعث سود عملیاتی می شود (حاشیه EBIT قبل از اقلام خاص با 6.4 درصد ؛ سال قبل: 8.1 درصد)
جریان نقدی رایگان قبل از ورود و خروج پول نقد برای فعالیت های M&A 539 میلیون یورو قبل از سال گذشته (سال قبل: 473 میلیون یورو)
سود تقسیمی پیشنهادی 25 سنت برای هر سهم رایج بدون رای
راهنمایی براساس ارزیابی محتاطانه بازار
شافلر تأمین کننده جهانی خودرو و صنعتی نتایج خود را برای سال 2020 ارائه داد. همه گیری ویروس کرونا منجر به کاهش چشمگیر درآمد شد. درآمد گروه شافلر تقریباً 12.6 میلیارد یورو بود (سال قبل: تقریباً 14.4 میلیارد یورو). با ارز ثابت درآمد 10.4 درصدی کاهش یافت. همه بخشها تحت تأثیر کاهش قرار گرفتند. با این حال ، نیمه دوم سال و به ویژه سه ماهه چهارم ، در سه ماهه اول ، به طور قابل توجهی بهبود یافته است. از چهار منطقه ، چین با سرعت بیشتری بهبود یافت و سال را با 8.7 درصد درآمد اضافی با ارز ثابت بسته کرد. در قاره های آمریکا ، اروپا و آسیا / اقیانوس آرام ، درآمد کاهش یافت.

سود قبل از نتیجه مالی ، درآمد (ضرر) سرمایه گذاران با روش سهام و مالیات بر درآمد (EBIT) با 946 میلیون یورو در اقلام خاص (سال قبل: 372 میلیون یورو) تأثیر منفی گذاشت. موارد ویژه در درجه اول مربوط به گسترش برنامه های تحول و بهره وری RACE (Automotive Technologies) ، GRIP (Automotive Aftermarket) و FIT (Industrial) تاسیس شده در سال 2019 و همچنین اختلال در حسن نیت اختصاص داده شده به بخش Automotive Technologies و منجر به EBIT 143 میلیون یورو (سال قبل: 790 میلیون یورو).

علیرغم کاهش درآمد ، حاشیه EBIT شرکت قبل از موارد ویژه به 6.4 درصد (سال قبل: 8.1 درصد) رسید ، که نشان می دهد اقدامات آغاز شده تحت برنامه های بخشی تأثیرگذار است. پس از شش ماه ضعیف با حاشیه EBIT 1.2 درصد ، حاشیه EBIT در نیمه دوم سال به 10.5 درصد بهبود یافت و از سال قبل (8.4 درصد) نیز جلوتر بود.

خالص خسارت قابل انتساب به سهامداران شرکت مادر برای دوره گزارش 424 میلیون یورو به دنبال درآمد خالص 428 در سال قبل بوده است. سود هر سهم رای بدون رای 0.63 یورو بود (سال قبل: 0.65 یورو).

قبل از اقلام خاص ، درآمد خالص قابل انتساب به سهامداران شرکت مادر 325 میلیون یورو بود (سال قبل: 686 میلیون یورو). بر این اساس ، هیئت مدیره Schaeffler AG سود سهام 25 سنت به ازای هر سهم مشترک بدون رأی (سال قبل: 45 سنت) را به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد می دهد. این نسبت پرداخت سود سهام تقریباً 50 درصد (سال قبل: تقریبا 43 درصد) درآمد خالص قبل از اقلام خاص قابل انتساب به سهامداران را نشان می دهد.

دریافت سفارش تحرک الکترونیکی قوی در فناوری های خودرو
بخش فناوری های اتومبیل 7،821 میلیون یورو درآمدزایی داشت (سال قبل: 9،044 میلیون یورو). با ارز ثابت ، درآمد 11.6 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. در شرایط بازار که در حال حاضر در حال کاهش است ، روند درآمد بخش تحت تأثیر تأثیرات همه گیر ویروس کرونا قرار گرفت. تولید جهانی خودرو تقریباً 16 درصد کاهش یافت و شافلر نیز از این روند منفی در امان نماند. با این حال ، درآمد نیمه دوم سال رشد کرده و 3.5 درصد از دوره سال قبل فراتر رفته است. در کل ، بخش فناوری های خودرو بیش از 4 درصد از بازار بهتر عمل کرد. بخش فناوری های خودرو 10.2 میلیارد یورو سفارش سفارش تولید کرده است. 2.7 میلیارد یورو از این سفارشات مربوط به بخش تجارت الکترونیکی است که به میزان قابل توجهی بالاتر از هدف 1.5 تا 2 میلیارد یورویی است.

کاهش چشمگیر تولید جهانی خودرو باعث کاهش درآمد سه منطقه از چهار منطقه شد. منطقه اروپا به ویژه تحت تأثیر قرار گرفت. درآمد در آنجا با ارز ثابت 19.7 درصد کاهش داشت. منطقه آمریكا 13.7 درصد درآمد كمتر را با ارز ثابت گزارش كرد. در منطقه چین بزرگ ، درآمد 5.8 درصدی با ارز ثابت افزایش داشت. در منطقه آسیا / اقیانوسیه ، درآمد 13.2 درصدی با ارز ثابت کاهش یافت.

EBIT قبل از اقلام خاص با 44 درصد کاهش به 278 میلیون یورو رسید (سال قبل: 496 میلیون یورو). حاشیه EBIT این بخش قبل از موارد خاص به 3.6 درصد کاهش یافت (سال قبل: 5.5 درصد). قبل از موارد خاص ، حاشیه EBIT برای نیمه دوم سال 10.0 درصد نسبت به شش ماه اول (5/5 درصد) و دوره مربوط به سال قبل (1/6 درصد) به طور قابل توجهی بهبود یافت.

با وجود کاهش درآمد ، بازار پس از فروش خودرو با حاشیه قوی
بخش خودرو پس از فروش نیز در سال 2020 با کاهش درآمد روبرو شد. درآمد به 1.641 میلیون یورو (سال قبل: 1.848 میلیون یورو) کاهش یافت. این نشان دهنده کاهش ارز ثابت 7.0 درصدی است. درآمد در همه مناطق کاهش یافت ، اگرچه روندها در نیمه دوم سال در همه جا بهبود یافته است.

در منطقه اروپا درآمد 7.8 درصدی با ارز ثابت کاهش یافت. منطقه آمریكا 4.3 درصد درآمد كمتر با ارز ثابت اعلام كرد. کاهش مداوم ارز در منطقه چین بزرگ 1.9 درصد متوسط تر بود. در منطقه آسیا / اقیانوسیه ، درآمد 12.3 درصدی با ارز ثابت کاهش یافت.

EBIT قبل از اقلام خاص 259 میلیون یورو بود (سال قبل: 305 میلیون یورو) که 15.1 درصد افت داشت. با وجود کاهش قابل توجه درآمد ، تعدیل هزینه ها حاشیه EBIT بخش را قبل از موارد ویژه برای نیمه دوم سال نسبت به شش ماه اول بهبود بخشید و آن را به سطح دوره سال قبل 17.4 درصد برگرداند. حاشیه EBIT قبل از موارد ویژه برای سال 2020 به 15.8 درصد (سال قبل: 16.5 درصد) رسیده است.

بخش صنعتی درآمد اضافی قابل توجهی در خوشه بخش باد ایجاد می کند
بخش صنعتی 3،138 میلیون یورو درآمد (سال قبل: 3،535 میلیون یورو) را اعلام کرد که با ارز ثابت 9.2 ‑ کاهش یافته است. روندها در بخشهای مختلف متفاوت بود. به عنوان مثال ، خوشه بخش باد ، به ویژه از منطقه چین بزرگ ، رشد چشمگیری در درآمد ایجاد کرد. با این حال ، این رشد برای جبران کامل کاهش شدید تقاضا در سراسر جهان ناکافی بود.

در منطقه اروپا ، به دلیل تقاضای کم در بیشتر خوشه های بخش ، به ویژه در بیشتر بخشهای خوشه اتوماسیون صنعتی ، درآمد 18.4 ‑ درصدی با ارز ثابت کاهش یافت. تجارت با توزیع کنندگان (توزیع صنعتی) با کاهش تقاضا برای خدمات و کاهش مربوط به سطح موجودی مشخص شد. منطقه آمریكا كاهش قابل ملاحظه ای در درآمد 13.5 ‑ درصدی با ارز ثابت را تجربه كرد ، كه با كاهش گزارش شده توسط توزیع صنعتی و خوشه های بخش مواد اولیه و هوافضا ، مانع شد. منطقه چین بزرگ بیشتر به دلیل عملکرد دلگرم کننده خوشه های بخش باد و انتقال نیرو ، درآمد خود را برای سال 18.1 درصد با ارز ثابت افزایش داد. در منطقه آسیا / اقیانوس آرام ، درآمد با ارز ثابت 13.6٪ پوند کاهش یافت که در مقایسه با سطح سال گذشته بود. این کاهش عمدتا مربوط به توزیع صنعتی و خوشه بخش دو چرخ است. با این حال ، روند درآمد در نیمه دوم سال 2020 به طور قابل توجهی در هر دو زمینه بهبود یافت.

EBIT قبل از اقلام خاص با 26.3 درصد کاهش به 266 میلیون یورو رسید (سال قبل: 361 میلیون یورو). حاشیه EBIT این بخش قبل از موارد خاص با 1.7 درصد کاهش به 8.5 درصد کاهش یافت (سال قبل: 10.2 درصد).

جریان نقدی رایگان قبل از سال قبل
با 539 میلیون یورو (سال قبل: 473 میلیون یورو) ، جریان نقدی رایگان گروه شافلر قبل از ورود و خروج وجه نقد برای فعالیت های M&A مثبت بود و در محدوده 500 تا 600 میلیون یورویی قرار گرفت که توسط راهنمای تعدیل شده در نوامبر درخواست شده است 9 ، 2020. هزینه های سرمایه ای (کلاهبرداری) برای دارایی ، تجهیزات و تجهیزات و دارایی های نامشهود برای دوره گزارش 632 میلیون یورو به زیر سطح سال قبل (1045 میلیون یورو) کاهش یافته است. این نشان دهنده نسبت capex 5.0 درصد است (سال قبل: 7.2 درصد). نرخ سرمایه گذاری مجدد 0.67 (سال قبل: 1.01) بود.

بدهی خالص مالی این گروه در 31 دسامبر سال 2020 به 2،312 میلیون یورو رسیده است (31 دسامبر 2019: 2،526 میلیون یورو). نسبت دنده مربوطه ، یعنی نسبت بدهی خالص مالی به حقوق صاحبان سهام ، به 125.8 درصد افزایش یافت (31 دسامبر 2019: 86.6 درصد). گروه شافلر ، که کل دارایی های آن در 31 دسامبر سال 2020 به حدود 13.2 میلیارد یورو افزایش یافت (سال قبل: تقریباً 12.9 میلیارد یورو) ، در آن تاریخ (سال قبل: 87،748) نیروی کار 83297 نفر استخدام کرد که تقریباً 5.1 کاهش داشت درصد

راهنمای سال 2021 براساس ارزیابی محتاطانه بازار
گروه شافلر انتظار دارد درآمد آن در سال 2021 رشد چشمگیری داشته باشد و بیش از 7 درصد با ارز ثابت افزایش یابد. حد پایین تر بر اساس ارزیابی محافظه کارانه بازار از نظر رشد جهانی در تولید خودروهای سواری و وسایل نقلیه سبک تجاری است. علاوه بر این ، این شرکت پیش بینی می کند قبل از اقلام ویژه 6 تا 8 درصدی در سال 2021 حاشیه EBIT ایجاد کند. گروه شافلر همچنین پیش بینی جریان نقدی رایگان قبل از ورود و خروج پول نقد برای فعالیت های M&A برای سال 2021 را تقریباً 100 میلیون یورو می کند. این انتظار منعکس کننده افزایش حجم سرمایه در گردش ، عادی سازی هزینه های سرمایه ای و هزینه های بازسازی بیشتر در مقایسه با سال قبل است.

این گروه پیش بینی می کند که بخش فناوری های خودرویی آن 2 تا 5 درصد بیشتر از تولید جهانی خودروهای سواری و وسایل نقلیه تجاری سبک رشد کند. بر این اساس ، این شرکت انتظار دارد که بخش فناوری های خودرو رشد درامدی را ایجاد کند که با ارز ثابت قابل توجهی مثبت باشد و با افزایش آن به بیش از 4.5 درصد ، حاشیه EBIT خود را قبل از موارد خاص کمی بهبود بخشد.

برای بخش خودرو پس از فروش خودرو ، این گروه رشد مداوم درآمد ارزی 5 تا 7 درصد و حاشیه EBIT را قبل از موارد خاص کمی کمتر از سال قبل با بیش از 11.5 درصد در سال 2021 پیش بینی کرده است. این انتظار منعکس کننده هزینه های بالاتر محصول است ، افزایش موقتی در هزینه های تدارکات مربوط به مرکز مونتاژ و بسته بندی در هاله (Saale) شروع عملیات ، هزینه های دیجیتال سازی و تأثیر سوverse ترجمه ارز.

با توجه به دامنه برآوردهای آکسفورد اکونومیکس و سایرین در مورد رشد تولید جهانی صنعتی ، این شرکت انتظار دارد که بخش صنعتی آن رشد درآمد 4 تا 6 درصدی با ارز ثابت و حاشیه EBIT را قبل از موارد خاص با رقم های بالا و تک رقمی ایجاد کند 8.5 درصد در سال 2021.

دکتر کلاوس پاتزاک ، مدیر مالی Schaeffler AG ، گفت: "ما با اطمینان آینده سال آینده را انتظار داریم و رشد نسبتاً قوی را برای بازارهای خود پیش بینی می کنیم. با این حال ، فضای اقتصادی در زمان همه گیری چالش برانگیز است و ما انتظار نداریم که تا پس از سال 2022 به سطح قبل از بحران برسیم. رهنمودهای ما این را نشان می دهد. "

نقشه راه 2025 آغاز و اعدام آغاز شد
در 18 نوامبر سال 2020 ، گروه شفلر نقشه راه 2025 خود را در روز بازارهای سرمایه 2020 ارائه داد. نقشه راه 2025 استراتژی شافلر را به 2025 به روز می کند ، برنامه ای برای اجرای آن تعیین می کند و شامل مجموعه ای از اهداف میان مدت است. نقشه راه 2025 راه پیشرفت را نشان می دهد. این به معنای تداوم و گسترش نقاط قوت شرکت است ، اما همچنین برای بهبود و پیشرفت با توجه به فن آوری های جدید و مدل های تجاری و همچنین هزینه ها و کارایی است. در همین حال ، ادعای جدید شرکت ها ، "ما پیشگام حرکت هستیم" ، بیانگر تعهد شافلر برای ادامه شکل دادن به حرکت و پیشرفت با داشتن یک تامین کننده متنوع خودرو و صنعتی با دامنه جهانی است. این امر حتی به استفاده موثرتر از هم افزایی های موجود در گروه شافلر نیاز دارد. موفقیت این شرکت بر اساس چهار تمایز کلیدی اثبات شده آن در زمینه نوآوری ، کیفیت برتر ، درک سیستم و تعالی تولید ادامه خواهد داشت.

"سال 2020 با عدم قطعیت های بزرگی همراه بود که هنوز هم ادامه دارد. یک بار دیگر ، موقعیت ما به عنوان یک تامین کننده خودرو و صنعتی که در سراسر جهان فعالیت می کند ثابت کرده است که در مواقع سخت به خوبی به ما کمک می کند و به ما کمک می کند تا بحران را به خوبی پشت سر بگذاریم. " "ما از سال بحران استفاده کردیم تا استراتژی خود را بهینه کنیم و آن را به سمت چالش ها و فرصت های کنونی به عنوان بخشی از نقشه راه 2025 سوق دهیم. تمرکز اصلی ما اکنون اجرای مداوم نقشه راه 2025 است."

نظرات (0)

لطفا نظر دهید

محبوب

لیست کاسه نمد های ماشینی 30 دی 1396, 12:59
دانلود نرم افزار SKF 8 آذر 1396, 21:46
لیست قیمت بلبرینگ های ژاپنی چینی و رومان 19 آبان 1398, 18:01
کاسه نمد TTO 22 فروردین 1397, 21:30
لیست واترپمپ ها WR 25 تیر 1397, 20:13

تقویم

نظرشما در مورد سایت؟